A Theory You've Never Heard Of | Michael Robinson | TEDxUniversityofHartford

The Hamitic Hypothesis was a 19th century anthropological theory that claimed that humans originated in Asia and then migrated to other regions of the world. The theory was used to explain the discovery of so-called “white races” in Africa in the late 1800s. The Hamitic Hypothesis was not simply a curiosity of anthropological science. It was an idea that changed lives: from those European colonists who relied upon it to justify their presence in Africa, to the scientists who used it to explain away the accomplishments of African civilizations as a result of “white” influence. Ultimately, the Hamitic Hypothesis anchored a global theory of human origins and migration that, when combined with the Aryan race theory, shaped anthropology, colonial policy, and even the attitudes of Africans themselves for a hundred years.Michael Robinson is a historian of science and exploration at the University of Hartford. He is the author of "The Coldest Crucible: Arctic Exploration and American Culture." His new book The Lost White Tribe: Explorers, Scientists, and the Theory that Changed a Continent" comes out with Oxford University Press in December.This talk was given at a TEDx event using the TED conference format but independently organized by a local community. Learn more at

Disregardian

“idk lol”

Mr Twist3d

Cool

the Pink Kitty

1:40 I relate to that

Adrián De Lucio

Great videos

DreD_DreamR YT

I don't fear death, when my day comes, it comes.

VaNbAwI ghost

With the magazine and darts

"I can't wait to see her wear on the wedding day"

lingkarusak

HAHAHAHAHA

Dika Riyansyah

nice love

Rachael Chen

His hair is changing every episode!Lmao

Ryan Brisby Jr

Browns

Ghafran Imran

Every Stero Video Has A Rage Monster

cat's playtime 70

Dantdm is not his bother

Ethan Clegg

4 days after being uploaded and already 10million views

Razor Death

Thats not a football grow up thats a soccer ball

Bryant Granvill

Hoooooo dog

Kelly carrillo

Nice trick shot Cory.👍

Raisa Trivedi

This is bad , huh ? Try having a father who drinks every day and abuses your mother . When he's sleeping, you are terrified to make any sounds because You know he'll wake up and start drinking again ...

Self

Koko Mmc

I had a filling done today, and I’m right on time for this sweet launch. Take if momma, I’m ready.

MutatedBlue

Thank you! And you make me wanna play this game :D

The Great One

What's up with the baby pants and baby watch?

It broken

Aishat Solanke

He look like Uncle Bernie ♥

arrowtotheknee456

I guess one of them

Nick Es

Such chill people. Voice acting really got my attention when I first heard ProZD's range. Really high to really freaking low and gruff. It's probably insane work but I would kill to have a job like that.

Lord Solid

Schon wieder so ein Zombie Dreck ey, langsam nervt es!

Maddox Bowdoin

You should play gorn

YayPlace 3

#soggiepanda

MacTenGaming

dat Doom one doe

Mr Tacoman1000

I know damn well next episode is gonna be a special ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Jim Bielenberg

I am

Evan Singh

you guys should race a tractor

Brie Yela

i knew it. i got all 9.

matiasgold calld minecraft

How did I miss this video

Hi I'm Frazer

now imagine if you forgot to press record O_o

few seconds later

Isaac Martinez

Dont like whit voice is boring man, i love your videos but just whit text. I dont speak english and understand so easy you videos, please dond change the style

soybeanpaste41

@benzoonx did you mean to say that the "WIND just BLEW it in(dot dot dot)?"

Tazo Natenadze

my favorite shot is the two wheeler

Gamer Host

Road to 50 million subs

Trooper games

Every stereotypes video there’s always a rage monster

Koolkid9915

btw sorry for bragging too :(

keely Jade

Ok but what makeup brand is that's? Shit survived the deep sea

Felicity Guillen

The animation is so good 👏👏